Regulamin konkursu "Najpiękniejsze Dekoracje Bożonarodzeniowe"

Powiększ tekst

Znak sprawy: do komórki merytorycznej

Nr rej.: 15092502097

 

Regulamin konkursu

Najpiękniejsze Dekoracje Bożonarodzeniowe”

§ 1. Postanowienia ogólne

  1. Organizatorem konkursu jest Miasto Poznań z siedzibą w Poznaniu, 61 - 841, Plac Kolegiacki 17, NIP: 2090001440.

  2. Nadzór nad prawidłowym przebiegiem konkursu sprawować będzie powołana przez organizatora komisja konkursowa.

  3. Biorąc udział w konkursie, jego uczestnik wyraża zgodę na warunki konkursu zawarte w niniejszym regulaminie.

  4. Ilekroć w niniejszym regulaminie jest mowa o:

    1. regulaminie – należy przez to rozumieć regulamin konkursu „Najpiękniejsze Dekoracje Bożonarodzeniowe”;

    2. dekoracji – należy przez to rozumieć dekorację świąteczną zgłoszoną przez uczestnika w konkursie;

    3. jury – należy przez to rozumieć komisję konkursową powołaną przez organizatora do nadzoru nad prawidłowym przebiegiem konkursu i wyboru laureatów;

    4. organizatorze – należy przez to rozumieć Miasto Poznań;

    5. administratorze danych osobowych – należy przez to rozumieć Prezydenta Miasta Poznania;

    6. uczestniku - należy przez to rozumieć podmiot uczestniczący w konkursie poprzez zgłoszenie do konkursu;

    7. laureacie – należy przez to rozumieć podmiot, który zwyciężył w konkursie.

§ 2. Cele konkursu

  1. Stworzenie świątecznej atmosfery w przestrzeni miejskiej.

  2. Integracja lokalnych przedsiębiorstw i instytucji.

  3. Promocja Miasta Poznania i zwiększenie atrakcyjności dla mieszkańców oraz turystów w okresie Świąt Bożego Narodzenia.

  4. Kształtowanie poczucia estetyki i dbałości o przestrzeń publiczną.

§ 3. Uczestnicy

  1. Udział w konkursie mogą wziąć przedsiębiorcy oraz instytucje działające na terenie Poznania, w tym:

    1. podmioty prywatne;

    2. instytucje publiczne;

    3. inne podmioty gospodarcze i organizacje.

  2. Udział w konkursie jest bezpłatny.

§ 4. Zgłoszenia

  1. W celu zgłoszenia się do konkursu należy wypełnić formularz na stronie internetowej: www.betlejempoznanskie.pl/konkurs.

  2. W formularzu zgłoszeniowym należy zamieścić:
    1)    dane uczestnika;
    2)    adres dekorowanego obiektu;
    3)    zdjęcia prezentujące dekorację;
    4)    informację, czy dekorację wykonano we własnym zakresie, czy zlecono jej wykonanie firmie zewnętrznej.

  3. Zgłaszający musi być reprezentantem przedsiębiorcy lub instytucji albo posiadać stosowne pełnomocnictwo.

  4. Podczas rejestracji należy podać autentyczne dane osobowe. Informacje te są niezbędne dla ustalenia m.in. praw autorskich do dekoracji.

  5. Podanie nieautentycznych danych skutkować będzie niemożnością przekazania laureatowi nagród w konkursie.

  6. Termin zgłoszeń upływa dnia 5 grudnia 2025 r.

  7. Zgłoszenia dokonane po terminie, o którym mowa w ust. 6, nie będą brane pod uwagę w konkursie.

  8. Organizator zastrzega sobie prawo do nieprzyznania nagrody w danej kategorii, jeśli zgłoszenia nie spełnią kryteriów konkursu.

  9. Udział w konkursie oznacza zapoznanie się i wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z RODO, na zasadach wskazanych w § 11.

§ 5. Kategorie konkursowe

Laureaci zostaną wybrani w następujących kategoriach:

  1. najpiękniejsza witryna lub wystawa świąteczna - obejmuje dekoracje okien, witryn i innych elementów przeszklonych lokalu, widocznych od strony ulicy, które poprzez aranżację szczegółów i kompozycję elementów świątecznych tworzą atrakcyjne, nastrojowe „okno wystawowe”;

  2. najpiękniejsza fasada świąteczna - obejmuje dekoracje w większej skali, tj. zewnętrzne elementy elewacji lokalu lub całego budynku, w szczególności iluminacje świetlne, girlandy, ozdoby przestrzenne i dekoracje wejść, które razem budują efekt całościowej aranżacji przestrzeni;

  3. nagroda specjalna za kreatywność i oryginalność - przyznawana uczestnikom, którzy samodzielnie i własnymi siłami przygotowali wyjątkowe dekoracje, wyróżniające się pomysłowością, formą lub nietypowym wykonaniem.

§ 6. Zasady oceniania

  1. Jury dokona oceny zgłoszeń w dniach 6 - 9 grudnia 2025 r.

  2. Skład jury:

    1. kierownik Oddziału Promocji Gabinetu Prezydenta Urzędu Miasta Poznania;

    2. przedstawiciel Biura Prasowego i Nowych Mediów Gabinetu Prezydenta Urzędu Miasta Poznania;

    3. kierownik Oddziału Uchwały Krajobrazowej i Egzekucji Wydziału Urbanistyki i Architektury Urzędu Miasta Poznania;

    4. przedstawiciel Wielkopolskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu;

    5. przedstawiciel Terlan sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu.

  1. Kryteria oceny (łącznie od 0 - 10 pkt):

    1. estetyka i klimat świąteczny;

    2. zgodność z uchwałą krajobrazową;

    3. kreatywność i oryginalność;

    4. wkład pracy i pomysłowość;

    5. wpływ dekoracji na przestrzeń miejską.

  1. O zwycięstwie w każdej kategorii decyduje zdobycie przez uczestnika największej liczby punktów.

§ 7. Ogłoszenie wyników

  1. Wyniki konkursu zostaną ogłoszone dnia 14 grudnia 2025 r. podczas finału Poznań Ice Festival.

  2. Lista laureatów zostanie opublikowana na stronie internetowej oraz mediach społecznościowych organizatora, a także Wielkopolskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu oraz Terlan sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu.

§ 8. Nagrody

  1. Laureaci wszystkich kategorii otrzymają następujące nagrody:

    1. statuetkę;

    2. dyplom;

    3. artykuł dot. profilu działalności laureatów, który opublikowany zostanie na stronach poznan.pl oraz https://warp.org.pl;

    4. zaprezentowanie zwycięskich dekoracji w mediach społecznościowych organizatora, Wielkopolskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu oraz Terlan sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu;

    5. dedykowany plakat prezentowany na nośniku typu Citylight informujący o zwycięstwie uczestnika w konkursie.

  2. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za brak możliwości skontaktowania się z laureatem z uwagi na podanie przez laureata niepełnych lub błędnych danych.

  3. Wręczenie nagród nastąpi 14 grudnia 2025 r. podczas finału Poznań Ice Festival.

  4. Laureat nie może przenieść prawa do nagrody na osobę trzecią, bądź żądać zamiany nagrody na ekwiwalent pieniężny, ani na żadną inną formę rekompensaty.

§ 9. Reklamacje

  1. Reklamacje odnośnie przebiegu konkursu należy kierować na piśmie na adres: Gabinet Prezydenta Urzędu Miasta Poznania, pl. Kolegiacki 17, 61 - 841 Poznań, z dopiskiem „Konkurs - Najpiękniejsze Dekoracje Bożonarodzeniowe”, w ciągu 10 dni od ogłoszenia wyników konkursu (w przypadku przesłania reklamacji pocztą bądź kurierem decyduje data nadania przesyłki). Reklamacja powinna obejmować dane uczestnika oraz wskazanie podstaw reklamacji.

  2. Reklamacje niespełniające wymogów wskazanych w ust. 1 nie będą rozpatrywane.

  3. Reklamacje będą rozpatrywane przez organizatora w terminie 10 dni od daty ich otrzymania. O zachowaniu terminu rozpatrzenia reklamacji decyduje termin nadania odpowiedzi przez organizatora (w przypadku przesyłania odpowiedzi pocztą bądź kurierem decyduje data nadania przesyłki).

 

§ 10. Licencja

 

  1. Uczestnicy, którzy zgłoszą do konkursu zdjęcia przedstawiające dekoracje (dalej jako utwór), z chwilą dokonania prawidłowego zgłoszenia w konkursie, udzielają organizatorowi nieodpłatnej, nieograniczonej czasowo i niewyłącznej licencji na korzystanie z utworu, na wszelkich znanych w chwili zgłoszenia utworu polach eksploatacji, a w szczególności:

    1. w zakresie utrwalania i zwielokrotniania utworu - prawo do wytwarzania dowolną techniką egzemplarzy utworu, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową, wprowadzania utworu do pamięci komputera oraz sieci multimedialnych;

    2. w zakresie obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono -  wprowadzanie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału albo egzemplarzy;

    3. w zakresie rozpowszechniania utworu w sposób inny niż określony w pkt 2 - publiczne wykonanie, wystawienie, wyświetlenie, odtworzenie oraz nadawanie i reemitowanie, a także publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do nich dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym, co obejmuje rozpowszechnianie w przewodnikach, katalogach, drukach promocyjnych i reklamowych, ogłoszeniach i reklamach prasowych, na plakatach w tym plakatach wielkoformatowych, zamieszczanie w sieci Internet, jak również udostępnianie utworu techniką webcastingu, simulcastingu, videocastingu oraz wszelkich innych form transmisji internetowej oraz rozpowszechnianie za pośrednictwem sieci telefonicznych (w sieciach stacjonarnych lub komórkowych), w szczególności za pomocą: telefonu komórkowego (w tym także WAP) i urządzeń cyfrowych (np.: dekodery, VOD, PPV, komputery osobiste i inne), rozpowszechnianie we wszelkich innych formach komunikacji, promocji lub reklamy (np. na gadżetach);

    4. udostępniania utworu innym osobom w celach komercyjnych w publikacjach i opracowaniach opisujących organizatora;

    5. prawo do tłumaczenia, przystosowywania, dokonywania wszelkich zmian, adaptacji, poprawek, przeróbek, zmian formatu, skrótów i opracowań utworu, w tym zmiany układu lub jakichkolwiek innych zmian w utworze, w szczególności zmiany rozmieszczenia i wielkości poszczególnych elementów graficznych składających się na utwór, a także wykorzystywania opracowań utworu w postaci przeróbek, fragmentyzacji i/lub przemontowywania nawet wówczas, gdyby efektem tych działań miałaby być utrata ich indywidualnego charakteru;

    6. prawo do trwałego lub czasowego zwielokrotnienia utworu w całości lub w części, jakimikolwiek środkami i w jakiejkolwiek formie;

    7. prawo do wykorzystania utworu i jego modyfikacji oraz adaptacji we wszelakiego rodzaju dostępnych formach, m.in. w środkach reklamy, w tym reklamy telewizyjnej, radiowej, prasowej, internetowej, reklamy zewnętrznej (Outdoor), materiałach reklamowych nieprzeznaczonych do prezentacji w mediach (BTL), plakatach, ulotkach reklamowych, broszurach oraz innych akcesoriach reklamowych.

  1. Licencja, o której mowa w ust. 1, może zostać wypowiedziana przez każdą ze stron za rocznym okresem wypowiedzenia, na koniec roku kalendarzowego, przy czym strony przyjmują, że nie może to mieć miejsca wcześniej niż przed upływem 5 lat od daty udzielenia licencji.

  2. Od chwili udzielenia licencji na korzystanie z utworu, uczestnik zezwala organizatorowi na wykonywanie zależnego prawa  autorskiego w rozumieniu art. 2 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych w stosunku do utworu, tj. wyraża zgodę na dokonywanie w nich zmian i  modyfikacji oraz tworzenie ich opracowań, korzystanie, rozporządzanie i rozpowszechnianie opracowań utworu, ponadto w tym samym terminie uczestnik przenosi na organizatora wyłączne prawo zezwalania na wykonywanie zależnego prawa autorskiego. Wykonywanie powyższych uprawnień będzie następowało na polach eksploatacji wymienionych w ust. 1.    

  3. Uczestnik udziela organizatorowi zgody i upoważnienia dotyczącego wykonywania w imieniu uczestnika autorskich praw osobistych do utworu, w szczególności w zakresie prawa do integralności utworu, prawa do nadzoru nad sposobem korzystania z utworu (wykonywanie autorskich praw osobistych będzie miało związek przede wszystkim z dokonywaniem wszelkich opracowań, zmian i modyfikacji zdjęć utworu, o których mowa w ust. 1 pkt 5).

  4. Uczestnik zapewnia i gwarantuje, że zgłoszone do konkursu dekoracja oraz utwór będą oryginalne i w żadnym wypadku nie będą naruszać autorskich praw majątkowych oraz innych praw osób trzecich (w tym praw własności przemysłowej). Organizator nie ponosi odpowiedzialności za naruszenia ww. praw osób trzecich. W przypadku wystąpienia przez osoby trzecie z roszczeniami wobec organizatora wynikającymi z ewentualnych naruszeń ich praw, uczestnik zobowiązuje się do podjęcia na swój koszt wszelkich kroków faktycznych i prawnych zapewniających organizatorowi należytą ochronę przed takimi roszczeniami, w szczególności zobowiązuje się wstąpić w miejsce organizatora lub w przypadku braku takiej możliwości – przystąpić po stronie organizatora do wszelkich postępowań toczących się przeciwko organizatorowi i zwolnić organizatora od wszelkich roszczeń wysuwanych przez podmioty trzecie. W zakresie niniejszego oświadczenia uczestnik ponosi względem organizatora pełną odpowiedzialność odszkodowawczą obejmującą w szczególności szkodę bezpośrednią, koszty pomocy prawnej świadczonej w celu obrony interesów organizatora oraz równowartość świadczeń spełnionych przez organizatora w celu zaspokojenia roszczeń osób trzecich, dotyczących naruszenia ich praw.

  5. Uczestnik zapewnia, że zgłoszona przez niego dekoracja oraz utwór nie będą naruszały praw do wizerunku i dóbr osobistych innych osób.

  6. W przypadku wystąpienia przez osoby trzecie z roszczeniami wobec organizatora wynikającymi z ewentualnych naruszeń praw do ich wizerunku bądź naruszeń ich dóbr osobistych, uczestnik zobowiązuje się do podjęcia na swój koszt wszelkich kroków faktycznych i prawnych zapewniających organizatorowi należytą ochronę przed takimi roszczeniami, w szczególności zobowiązuje się wstąpić w miejsce organizatora lub w przypadku braku takiej możliwości - przystąpić po stronie organizatora do wszelkich postępowań toczących się przeciwko organizatorowi i zwolnić organizatora od wszelkich roszczeń wysuwanych przez podmioty trzecie. W zakresie niniejszego oświadczenia uczestnik ponosi względem organizatora pełną odpowiedzialność odszkodowawczą obejmującą w szczególności szkodę bezpośrednią, koszty pomocy prawnej świadczonej w celu obrony interesów organizatora oraz równowartość świadczeń spełnionych przez organizatora w celu zaspokojenia roszczeń osób trzecich.



§ 11. Dane osobowe

 

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.:

  1. administratorem danych osobowych (uczestników i laureatów), w rozumieniu RODO, przetwarzanych w związku z przeprowadzeniem konkursu jest Prezydent Miasta Poznania z siedzibą przy placu Kolegiackim 17, 61-841 Poznań;

  2. wyznaczono inspektora ochrony danych, z którym można się kontaktować poprzez e-mail: iod@um.poznan.pl lub pisemnie na adres: plac Kolegiacki 17, 61-841 Poznań;

  3. dane osobowe (uczestników i laureatów) będą przetwarzane w celu organizacji, przeprowadzenia, rozstrzygnięcia i rozliczenia konkursu. W celach podatkowych (dotyczy laureatów) – jeżeli występują obowiązki podatkowe;

  4. dane po zrealizowaniu celu, dla którego zostały zebrane, będą przetwarzane do celów archiwalnych i przechowywane przez okres niezbędny do zrealizowania przepisów dotyczących archiwizowania danych obowiązujących u administratora danych osobowych;

  5. osoby, których dane dotyczą, mają prawo do:

    1. dostępu do swoich danych osobowych,

    2. żądania sprostowania danych, które są nieprawidłowe,

    3. wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych – z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją osób, których dane są przetwarzane,

    4. żądania usunięcia danych, gdy:

      • dane nie są już niezbędne do celów, dla których zostały zebrane,

      • dane przetwarzane są niezgodnie z prawem,

      • po wniesieniu sprzeciwu, jeśli nie występują nadrzędne prawnie uzasadnione podstawy przetwarzania,

    1. żądania ograniczenia przetwarzania, gdy:

      • osoby te kwestionują prawidłowość danych,

      • przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoby te sprzeciwiają się usunięciu danych,

      • administrator danych osobowych nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne osobom, których dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń,

      • osoby te wniosły sprzeciw wobec przetwarzania danych – do czasu stwierdzenia nadrzędnych interesów administratora danych osobowych nad podstawę takiego sprzeciwu;

 

  1. osoby, których dane osobowe będą przetwarzane, posiadają prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych;

  2. podanie danych osobowych ma charakter dobrowolny, ale jest niezbędne do wzięcia udziału w konkursie;

  3. dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób opierający się wyłącznie na zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu;

  4. odbiorcami danych są podmioty uprawnione do odbioru danych osobowych na podstawie przepisów prawa lub zawartych z administratorem danych osobowych umów, w tym podmioty zajmujące się obsługą informatyczną administratora danych osobowych;

  5. dane uczestników i laureatów w zakresie imienia i nazwiska/nazwy będą podawane do publicznej wiadomości i zostaną opublikowane na stronie konkursowej;

  6. dane osobowe, o których mowa w pkt 1, nie będą udostępniane podmiotom zewnętrznym z wyjątkiem przypadków, o których mowa w pkt 10, i przewidzianych przepisami prawa.

§ 12. Postanowienia końcowe

  1. Niniejszy regulamin dostępny jest w siedzibie organizatora oraz na stronie internetowej www.betlejempoznanskie.pl/konkurs.

  2. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany regulaminu, z wyłączeniem zmiany zasad wyboru i przyznawania nagród przewidzianych w § 8 regulaminu. Zmieniony regulamin obowiązuje od momentu jego opublikowania na stronie internetowej wskazanej w ust. 1.

  3. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem stosuje się przepisy ustawy Kodeks cywilny oraz ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, a także inne przepisy polskiego, powszechnie obowiązującego prawa.

  4. Wszelkie spory wynikłe z tytułu wykonania zobowiązań związanych z konkursem będą rozstrzygane przez sąd powszechny, miejscowo właściwy dla siedziby organizatora. Skierowanie przez uczestnika sprawy na drogę postępowania sądowego może nastąpić po wyczerpaniu procedury reklamacyjnej, o której mowa w § 9.

  5. Organizator zastrzega sobie prawo do unieważnienia lub nierozstrzygnięcia konkursu.

  6. W sprawach spornych, dotyczących interpretacji regulaminu, decyzje podejmuje organizator.

 

 

 

 

Drukuj
Pokaż QR kod